Antitrust: Comisia amendează Google cu 1,49 miliarde de euro pentru practici abuzive în materie de publicitate online

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Antitrust: Comisia amendează Google cu 1,49 miliarde de euro pentru practici abuzive în materie de publicitate online

Antitrust: Comisia amendează Google cu 1,49 miliarde de euro pentru practici abuzive în materie de publicitate online

Publicat la 20.03.2019

Comisia Europeană a amendat Google cu 1,49 miliarde de euro pentru încălcarea normelor antitrust ale UE. Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață impunând o serie de clauze restrictive în contractele cu siturile internet ale terților, ceea ce i­a împiedicat pe rivalii Google să afișeze pe siturile respective anunțuri publicitare proprii asociate cu rezultatele căutărilor.

Margrethe Vestager, comisarul responsabil cu politica în domeniul concurenței, a declarat: „Astăzi, Comisia a amendat Google cu 1,49 EUR miliarde de euro pentru utilizarea abuzivă ilegală a poziției sale dominante pe piața serviciilor de intermediere în materie de anunțuri publicitare asociate cu căutările online. Google și-a consolidat poziția dominantă în materie de anunțuri publicitare asociate cu căutările online și s-a protejat împotriva presiunii concurențiale prin impunerea unor restricții contractuale anticoncurențiale pe siturile internet ale terților. Acest lucru este ilegal din punctul de vedere al normelor antitrust ale Uniunii Europene. Comportamentul abuziv a durat peste 10 ani și a împiedicat alte societăți să concureze pe baza meritelor și să inoveze. În același timp, acest comportament a împiedicat consumatorii să se bucure de avantajele concurenței.”

Strategia Google privind intermedierea publicității asociate cu căutările online

Situri cum ar fi siturile ziarelor, blogurile sau agregatorii de situri de turism dispun adesea de o funcție de căutare integrată. Atunci când un utilizator efectuează căutări cu ajutorul acestei funcții de căutare, situl furnizează atât rezultatele căutării, cât și anunțuri publicitare asociate cu căutarea, care sunt afișate împreună cu rezultatul acesteia.

Prin AdSense for Search (publicitate customizată asociată căutărilor), Google pune aceste anunțuri publicitare asociate cu căutarea la dispoziția proprietarilor siturilor „editoriale”. Google este un intermediar, echivalentul unui broker de publicitate, între difuzorii de publicitate și proprietarii siturilor care doresc să profite de spațiul rămas liber pe paginile de rezultate ale căutării. Prin urmare, AdSense for Search funcționează ca o platformă de intermediere a publicității asociate cu căutările online.

Google a fost de departe cel mai puternic actor în materie de intermediere a publicității asociate cu căutările online din Spațiul Economic European (SEE), cu o cotă de piață de peste 70 % din 2006 până în 2016. În 2016, Google deținea, de asemenea, cote de piață în general de peste 90 % pe piețele naționale în ceea ce privește căutarea generală și de peste 75 % pe majoritatea piețelor naționale în ceea ce privește publicitatea asociată cu căutările online, unde este prezentă cu produsul său emblematic, motorul de căutare Google, care furnizează consumatorilor rezultatele căutării.

Informație preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Alte Stiri:

Comisia von der Leyen: pentru o Uniune mai ambițioasă
Comisia von der Leyen: pentru o Uniune mai ambițioasă
10.09.2019
Astăzi, 10 septembrie, președintele ales Ursula von der Leyen și-a prezentat echipa și noua structură a următoarei Comisii Europene. Noua Comisie va reflecta prioritățile și ambițiile preze... detalii
A apărut buletinul de știri europene al lunii iulie 2019
A apărut buletinul de știri europene al lunii iulie 2019
01.08.2019
Buletinul de știri europene emis de Centrul Europe Direct Nord-Est, pentru luna iulie 2019, este acum disponibil. Vă invităm să-l consultați accesând link-ul de mai... detalii
Transport rutier: Comisia solicită României și altor 15 state membre să actualizeze conexiunea între registrele lor electronice naționale cu transportatorii rutieri și noua versiune a Registrului european al întreprinderilor de transport rutier
Transport rutier: Comisia solicită României și altor 15 state membre să actualizeze conexiunea între registrele lor electronice naționale cu transportatorii rutieri și noua versiune a Registrului european al întreprinderilor de transport rutier
25.07.2019
ERRU permite schimbul de informații între statele membre cu privire la întreprinderile de transport rutier stabilite în UE. Acesta este un instrument esențial pentru asigurare... detalii
Piața internă a energiei: Comisia solicită României să elimine barierele din calea exporturilor de gaze naturale
Piața internă a energiei: Comisia solicită României să elimine barierele din calea exporturilor de gaze naturale
25.07.2019
În iulie 2014, Comisia a trimis autorităților române un aviz motivat din cauza faptului că legislația națională a acestei țări creează bariere în calea liberei circula... detalii
Migrație legală: Comisia îndeamnă României să asigure punerea în aplicare corectă a normelor UE privind permisele de ședere pentru resortisanții din țări terțe
Migrație legală: Comisia îndeamnă României să asigure punerea în aplicare corectă a normelor UE privind permisele de ședere pentru resortisanții din țări terțe
25.07.2019
Comisia Europeană a decis astăzi, 25 iulie, să trimită României o scrisoare suplimentară de punere în întârziere pentru punerea în aplicare incorectă a di... detalii