Antitrust: Comisia amendează Google cu 1,49 miliarde de euro pentru practici abuzive în materie de publicitate online

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Antitrust: Comisia amendează Google cu 1,49 miliarde de euro pentru practici abuzive în materie de publicitate online

Antitrust: Comisia amendează Google cu 1,49 miliarde de euro pentru practici abuzive în materie de publicitate online

Publicat la 20.03.2019

Comisia Europeană a amendat Google cu 1,49 miliarde de euro pentru încălcarea normelor antitrust ale UE. Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață impunând o serie de clauze restrictive în contractele cu siturile internet ale terților, ceea ce i­a împiedicat pe rivalii Google să afișeze pe siturile respective anunțuri publicitare proprii asociate cu rezultatele căutărilor.

Margrethe Vestager, comisarul responsabil cu politica în domeniul concurenței, a declarat: „Astăzi, Comisia a amendat Google cu 1,49 EUR miliarde de euro pentru utilizarea abuzivă ilegală a poziției sale dominante pe piața serviciilor de intermediere în materie de anunțuri publicitare asociate cu căutările online. Google și-a consolidat poziția dominantă în materie de anunțuri publicitare asociate cu căutările online și s-a protejat împotriva presiunii concurențiale prin impunerea unor restricții contractuale anticoncurențiale pe siturile internet ale terților. Acest lucru este ilegal din punctul de vedere al normelor antitrust ale Uniunii Europene. Comportamentul abuziv a durat peste 10 ani și a împiedicat alte societăți să concureze pe baza meritelor și să inoveze. În același timp, acest comportament a împiedicat consumatorii să se bucure de avantajele concurenței.”

Strategia Google privind intermedierea publicității asociate cu căutările online

Situri cum ar fi siturile ziarelor, blogurile sau agregatorii de situri de turism dispun adesea de o funcție de căutare integrată. Atunci când un utilizator efectuează căutări cu ajutorul acestei funcții de căutare, situl furnizează atât rezultatele căutării, cât și anunțuri publicitare asociate cu căutarea, care sunt afișate împreună cu rezultatul acesteia.

Prin AdSense for Search (publicitate customizată asociată căutărilor), Google pune aceste anunțuri publicitare asociate cu căutarea la dispoziția proprietarilor siturilor „editoriale”. Google este un intermediar, echivalentul unui broker de publicitate, între difuzorii de publicitate și proprietarii siturilor care doresc să profite de spațiul rămas liber pe paginile de rezultate ale căutării. Prin urmare, AdSense for Search funcționează ca o platformă de intermediere a publicității asociate cu căutările online.

Google a fost de departe cel mai puternic actor în materie de intermediere a publicității asociate cu căutările online din Spațiul Economic European (SEE), cu o cotă de piață de peste 70 % din 2006 până în 2016. În 2016, Google deținea, de asemenea, cote de piață în general de peste 90 % pe piețele naționale în ceea ce privește căutarea generală și de peste 75 % pe majoritatea piețelor naționale în ceea ce privește publicitatea asociată cu căutările online, unde este prezentă cu produsul său emblematic, motorul de căutare Google, care furnizează consumatorilor rezultatele căutării.

Informație preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Alte Stiri:

Noi estimări ale componenței viitorului Parlament European (UE28)
Noi estimări ale componenței viitorului Parlament European (UE28)
18.04.2019
PE a lansat astăzi cea de-a patra și ultima ediție a estimărilor viitoarei sale componențe (751 de mandate), în baza sondajelor naționale reprezentative colectate. Parlamentul European a ... detalii
Poliția de frontieră și garda de coastă UE: 10.000 de angajați până în 2027
Poliția de frontieră și garda de coastă UE: 10.000 de angajați până în 2027
17.04.2019
Eurodeputații au adoptat miercuri noi măsuri de consolidare a poliției de frontieră și a gărzii de coastă, pentru o mai bună protecție a granițelor externe ale UE.  M... detalii
Siguranța alimentară: PE adoptă noi măsuri pentru a spori încrederea consumatorilor
Siguranța alimentară: PE adoptă noi măsuri pentru a spori încrederea consumatorilor
17.04.2019
Eurodeputații au adoptat miercuri noi măsuri pentru a asigura fiabilitatea și transparența procedurii de evaluare a riscurilor în domeniul siguranței alimentare.  Pa... detalii
Noile reguli europene pentru protecția avertizorilor de integritate au fost aprobate
Noile reguli europene pentru protecția avertizorilor de integritate au fost aprobate
16.04.2019
Cei care dezvăluie informații dobândite în context profesional asupra unor activități ilegale sau dăunătoare vor fi mai bine protejați de noi reglementări europene aprobate m... detalii
PE aprobă reguli pentru dotarea vehiculelor cu tehnologii ce pot salva vieți
PE aprobă reguli pentru dotarea vehiculelor cu tehnologii ce pot salva vieți
16.04.2019
Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehicule noi începâ... detalii