Combaterea discursurilor ilegale din mediul online

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Combaterea discursurilor ilegale din mediul online

Combaterea discursurilor ilegale din mediul online

Publicat la 22.01.2018

România este unul dintre statele membre în care procentul discursurilor ilegale de incitare la ură eliminate din mediul online de companiile IT depășește media europeană (76,2% vs. 70%). Aceasta este una dintre constatările celei mai recente evaluări a Codului de conduită pe această temă, publicată de Comisia Europeană vineri, 19 ianuarie. Totodată, ea arată că firmele își îndeplinesc în mare măsură angajamentul de a elimina majoritatea acestor discursuri în 24 de ore, dar că mai sunt și aspecte de soluționat, cum ar fi furnizarea unui feedback sistematic utilizatorilor.

În România, au fost raportate 63 de cazuri în perioada de monitorizare pentru a treia evaluare (6 noiembrie - 15 decembrie 2017). Pe ansamblul Uniunii, au fost trimise 2.982 de notificări, dintre care 1.802 de către utilizatorii obișnuiți și 1.180 de raportori de încredere (trusted flaggers). Compania Facebook a primit cel mai mare număr de notificări (1.408), urmată de Twitter (794) și YouTube (780). Notificările de discursuri de incitare la ură au fost transmise de 33 de organizații și 2 autorități naționale.

Rata de eliminare a discursurilor a crescut constant, de la 28% în 2016 la prima evaluare, la 70% în prezent. În plus, 81% din notificări sunt examinate în primele 24 de ore, cifra lor dublându-se de la prima rundă de monitorizare.

În afara de furnizarea de feedback utilizatorilor, mai sunt necesare progrese și în ceea ce privește raportarea situaților notificate și către poliție sau procuratură (doar unul din cinci cazuri notiificate companiilor IT fiind și raportate autorităților), precum și anchetarea lor promptă.

Comisia a creat o rețea de cooperare și schimb de bune practici pentru autoritățile naționale, societatea civilă și companii și oferă sprijin financiar și orientări operaționale în domeniu. Aproximativ două treimi din statele membre dispun în prezent de un punct național de contact privind discursurile on-line de incitare la ură. În primăvara anului 2018, este prevăzut un dialog special pe această temă între autoritățile competente din statele membre și companiile de IT.

În plus, Instagram și Google+ au anunțat că aderă și ele la Codul de conduită, ceea ce înseamnă că și mai mulți actori vor face obiectul acestuia.

Etape următoare

Comisia va continua să monitorizeze periodic punerea în aplicare a Codului de către companiile de IT participante, cu ajutorul organizațiilor societății civile. și intenționează să-l aplice și la alte platforme on-line. Dacă eforturile nu vor fi continuate sau dacă vor fi încetinite, Comisia va avea în vedere luarea de măsuri suplimentare.

Știre preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Alte Stiri:

Comisia își reînnoiește angajamentul de a consolida drepturile fundamentale în UE
Comisia își reînnoiește angajamentul de a consolida drepturile fundamentale în UE
02.12.2020
Drepturile fundamentale nu pot fi considerate ca fiind de la sine înțelese. Noua strategie confirmă un angajament reînnoit de a se asigura aplicarea dispozițiilor cartei la potențialul... detalii
UE acordă Georgiei, Iordaniei și Moldovei asistență macrofinanciară în valoare de 400 de milioane de euro
UE acordă Georgiei, Iordaniei și Moldovei asistență macrofinanciară în valoare de 400 de milioane de euro
26.11.2020
Plățile sumei de 100 de milioane EUR către Georgia și de 250 de milioane EUR către Iordania provin, pe de o parte, din pachetul de asistență macrofinanciară de urgență (AMF) în va... detalii
Comisia adoptă Planul de acțiune privind proprietatea intelectuală pentru a consolida reziliența și redresarea economică a UE
Comisia adoptă Planul de acțiune privind proprietatea intelectuală pentru a consolida reziliența și redresarea economică a UE
26.11.2020
Comisia a publicat ieri, 25 noiembrie, un nou plan de acțiune privind proprietatea intelectuală, pentru a ajuta întreprinderile, în special întreprinderile mici și mijlocii (IMM-u... detalii
Un proiect din România, printre câștigătorii ediției din 2020 a concursului european pentru inovare socială
Un proiect din România, printre câștigătorii ediției din 2020 a concursului european pentru inovare socială
26.11.2020
Astăzi, 26 noiembrie, Comisia a anunțat câștigătorii ediției din 2020 a concursului european pentru inovare socială, un concurs cu premii de stimulare, organizat în toate țări... detalii
Incluziune pentru toți: Comisia prezintă Planul de acțiune privind integrarea și incluziunea pentru perioada 2021-2027
Incluziune pentru toți: Comisia prezintă Planul de acțiune privind integrarea și incluziunea pentru perioada 2021-2027
25.11.2020
Comisia a prezentat ieri, 24 noiembrie, Planul de acțiune privind integrarea și incluziunea pentru perioada 2021-2027. Planul de acțiune promovează incluziunea pentru toți, recunosc&aci... detalii