Concursul "Reporter și blogger european"

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Concursul "Reporter și blogger european"

Concursul "Reporter și blogger european"

Publicat la 09.10.2017

Concurs pentru jurnaliști și bloggeri care abordează teme europene

Reprezentanța Comisiei Europene își propune să-i încurajeze pe jurnaliști și bloggeri să se specializeze în analiza informațiilor care provin de la instituțiile europene și a subiectelor europene în general și, ca urmare, lansează concursul REPORTER și BLOGGER EUROPEAN.

Jurnaliștii și bloggerii sunt invitați să trimită, până pe 31 octombrie 2017, articolele și materialele publicate în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2017, pentru a fi evaluate de un juriu. Nu sunt acceptate articole de știri, ci numai comentarii, analize, reportaje, anchete, interviuri, editoriale, articole de opinie și imagini ilustrative (infografice originale sau fotografii care au fost publicate însoțite de comentarii relevante). Fiecare concurent trebuie să trimită minimum 3 și maximum 5 materiale pentru a intra în competiție la una dintre cele 7 categorii ale concursului (vezi mai jos categoriile și criteriile de evaluare pentru fiecare în parte). Concurenții pot participa la o singură categorie.

Fiecare categorie va avea un singur câștigător. Premiile constau în câte o tabletă iPad și o vizită de 2 zile la Bruxelles, în cursul anului 2018, unde câștigătorii vor avea ocazia să viziteze sediul Comisiei Europene și să se întâlnească cu oficiali europeni.

Calendarul competiției:

25 martie 2017: lansarea concursului

31 octombrie: termen limită pentru înscrierea în concurs la toate categoriile

25 martie – 31 octombrie: desfășurarea competiției

15 – 30 noiembrie: jurizare

decembrie 2017: anunțarea câștigătorilor

Categorii:

  1. Presă audio (comentariu/analiză) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs
  2. Presă video  (comentariu/analiză) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs
  3. Presă scrisă și online  (comentariu/analiză) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs
  4. Opinie / editorial (orice mediu: audio, video sau presa online) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs
  5. Reportaj, anchetă, interviu (orice mediu: presă sau blog) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs
  6. Blog  (text comentariu/analiză/opinie publicat pe blogul personal sau pe o platformă comună) – minimum 3 și maximum 5 postări înscrise în concurs
  7. Galerie (imagine ilustrativă – fotografie, infografic original – însoțită de un comentariu relevant pentru tematica de concurs, din orice mediu – presă sau blog) – minimum 3 și maximum 5 materiale înscrise în concurs

Temele concursului:

Participanții pot aborda orice subiect legat de Uniunea Europeană (și care este de interes pentru publicul din România), cu condiția ca cel puțin unul dintre materialele înscrise în concurs să atingă cel puțin una dintre următoarele teme de interes pentru Comisia Europeană:

  • Cartea albă privind viitorul Europei cu 27 state membre;
  • 60 de ani de la Tratatul de la Roma;
  • 10 ani de la aderarea României la UE;
  • 30 de ani de la înființarea programului Erasmus;
  • Corpul European de Solidaritate;
  • Politica regională (inclusiv fonduri europene);
  • Politica agricolă comună (inclusiv fonduri europene)
  • 10 priorități ale Comisiei Europene: locuri de muncă, creștere și investiții, piața unică digitală, uniunea energiei și schimbările climatice, piața internă, uniunea economică și monetară, acordul de liber schimb UE-SUA, justiție și drepturi fundamentale, migrație, UE ca actor global, schimbări democratice.

Informație preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Alte Stiri:

Avantajele înscrierii în Corpul european de solidaritate
Avantajele înscrierii în Corpul european de solidaritate
09.02.2018
Participarea la un proiect al Corpului european de solidaritate va fi o realizare deosebită pentru orice tânăr. Va reprezenta un atu când îți vei căuta un loc de muncă și te va... detalii
Planul de investiții pentru Europa: Planul Juncker
Planul de investiții pentru Europa: Planul Juncker
08.02.2018
Ca urmare a crizei economice și financiare mondiale, în UE a scăzut nivelul investițiilor. Sunt necesare eforturi colective și coordonate la nivel european pentru a inversa această tendinț... detalii
România: creștere rapidă bazată pe consum
România: creștere rapidă bazată pe consum
07.02.2018
Creșterea economică s-a accelerat în România, în 2017, PIB-ul real fiind estimat să înregistreze o cifră record în perioada post-criză – 6,7% creștere. Princi... detalii
Cumpărăturile online: eliminarea blocării geografice și a redirecționării către altă țară
Cumpărăturile online: eliminarea blocării geografice și a redirecționării către altă țară
06.02.2018
Cumpărăturile online fac parte din viața de zi cu zi a multor europeni. Fie că este vorba despre îmbrăcăminte, electronice sau mobilier, 57% dintre cetățenii UE au cumpărat ceva online ... detalii
Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni
Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni
01.02.2018
Parlamentul European invită tinerii din România, cu vârste cuprinse între 16-30 de ani, să se înscrie în competiţia “Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni&... detalii