Coronavirus: recomandări privind repatrierea pasagerilor de pe navele de croazieră și protejarea echipajelor

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Coronavirus: recomandări privind repatrierea pasagerilor de pe navele de croazieră și protejarea echipajelor

Coronavirus: recomandări privind repatrierea pasagerilor de pe navele de croazieră și protejarea echipajelor

Publicat la 09.04.2020

Zeci de mii de persoane au rămas blocate pe nave de croazieră sau vase de marfă de la izbucnirea pandemiei de coronavirus încoace. Recomandările lansate la 8 aprilie de către Comisia Europeana vin în sprijinul acestora, trasând linii directoare în domenii precum sănătatea celor de pe vapoare, repatrierea lor și modalitățile de transport. Statele membre sunt de asemenea îndemnate să creeze o rețea de porturi unde schimbul de echipaje se poate face rapid.

Rocada echipajelor, porturi desemnate

În majoritatea cazurilor navigatorii lucrează departe de casă luni întregi. Odată ce contractul lor se încheie – situație în care se află aproximativ 100.000 de navigatori în fiecare lună - rocada echipajului are loc într-un port. Pentru mulți navigatori, portul de sosire/plecare nu se află în țara de origine, iar mulți dintre cei care servesc pe navele ce aparțin Uniunii Europene sunt resortisanți non-UE.
În prezent, statele membre ale UE au reguli diferite privind rocada echipajelor în porturile lor. Pentru o mai bună coordonare, statele membre ar trebui să urmeze recomandările. Comisiei privind facilitarea aranjamentelor de tranzit și Recomandările privind implementarea culoarelor verzi. Pentru resortisanții non-UE care au nevoie de vize de debarcare în interiorul UE și care nu pot depune cerere din cauza situației actuale, statele membre ar trebui să le acorde vize la frontieră pentru a putea fi repatriați rapid.
Recomandările de azi îndeamnă statele membre să desemneze porturile din Uniune prevăzute cu facilități pentru o rocadă rapidă, unde navigatorii să poată să efectueze controale medicale, carantină, dacă este necesară în țara în cauză și de unde să existe conexiuni de transport spre țara lor de origine.

Pandemia a dus deja la extinderea duratei unor contracte, lucru care ar putea influența negativ starea de spirit a navigatorilor. Aceste prelungiri trebuie să aibă loc cu acordul persoanelor în cauză.


Navele de croazieră

Operatorii de nave de croazieră ar trebui să își asume responsabilitatea pentru organizarea repatrierii pasagerilor și echipajelor proprii, inclusiv din porturile din afara UE. Comisia solicită statelor sub al căror pavilion este nava să ajute operatorii să identifice porturile adecvate pentru debarcare și să îi sprijine în organizarea debarcării și repatrierii clienților și a echipajului lor. Dacă la bord există persoane infectate cu coronavirus, vasele trebuie direcționate către cel mai apropiat port, unde spitalele au capacitate suficientă. [...]

Imagine și informație preluate de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Alte Stiri:

Strategia „De la fermă la consumator”: Comisia publică o foaie de parcurs pentru revizuirea normelor privind utilizarea durabilă a pesticidelor
Strategia „De la fermă la consumator”: Comisia publică o foaie de parcurs pentru revizuirea normelor privind utilizarea durabilă a pesticidelor
05.06.2020
Comisia Europeană a publicat marți, 2 iunie 2020, o foaie de parcurs pentru evaluarea legislației UE privind utilizarea durabilă a pesticidelor și o evaluare inițială a impactului în vede... detalii
Răspunsul mondial la criza provocată de coronavirus: Comisia Europeană se angajează să doneze 300 de milioane EUR în favoarea Gavi
Răspunsul mondial la criza provocată de coronavirus: Comisia Europeană se angajează să doneze 300 de milioane EUR în favoarea Gavi
05.06.2020
Astăzi, 4 iunie, Comisia Europeană a anunțat că va dona 300 de milioane EUR în favoarea Gavi, alianța pentru vaccinuri, în perioada 2021-2025. Această sumă va contribui la imun... detalii
Libera circulație a mărfurilor în UE: Aplicația Galileo Green Lane reduce traficul de la frontiere
Libera circulație a mărfurilor în UE: Aplicația Galileo Green Lane reduce traficul de la frontiere
05.06.2020
Pentru a menține transportul de mărfuri în timpul pandemiei, Agenția GNSS European (GSA) și Comisia Europeană și-au unit forțele pentru a lansa aplicația „Galileo Gr... detalii
Comisia lansează o nouă rundă de înscrieri pentru WIFI4EU, în urma căreia municipalitățile pot instala rețele Wi-Fi gratuite în spațiile publice
Comisia lansează o nouă rundă de înscrieri pentru WIFI4EU, în urma căreia municipalitățile pot instala rețele Wi-Fi gratuite în spațiile publice
03.06.2020
Mâine, 3 iunie, Comisia va lansa a patra rundă de înscrieri pentru cupoanele valorice WiFi4EU destinate instalării de rețele Wi-Fi gratuite în spațiile publice, care po... detalii
Înțelegerea și combaterea dezinformării: dăm startul Observatorului European al mass-mediei digitale
Înțelegerea și combaterea dezinformării: dăm startul Observatorului European al mass-mediei digitale
03.06.2020
Proiectul intitulat Observatorul European al mass-mediei digitale (EDMO), finanțat de UE, și-a început activitatea luni, 1 iunie 2020. Aflat sub conducerea Institutului Universitar Europe... detalii