#EmergencyLessons, importanța educației în rândul copiilor aflați în situații de urgență

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
#EmergencyLessons, importanța educației în rândul copiilor aflați în situații de urgență

#EmergencyLessons, importanța educației în rândul copiilor aflați în situații de urgență

Publicat la 08.12.2016

La nivel mondial, 462 de milioane de copii de vârstă școlară și adolescenți trăiesc în statele afectate de războaie ori dezastre naturale, iar aproximativ 75 de milioane au nevoie de o susținere educațională. Proiectul #EmergencyLessons este despre copiii din întreaga lume care sunt nevoiți să își ducă viața afectați de crize. Copii, profesori și voluntari din toată lumea s-au întâlnit la Parlament, pe 6 decembrie, pentru susținerea acestui proiect.

Procesul educațional este afectat ori de câte ori apar situații de urgență, precum cutremure, inundații, conflicte civile, ori chiar crizele de sănătate a populației, cum ar fi apariția unui focar de Ebola.

Potrivit UNICEF, educația și activitatea școlară dau copiilor un sentimen de normalitate. În timpul și după situațiile de urgență, acestea sunt la fel de importante ca alimentele și medicamentele, oferind nu doar posibilitatea de a supraviețui, ci și aceea de a prospera.

Evenimentul #EmergencyLessons a fost organizat de către comisia pentru dezvoltare din cadrul Parlamentului European și susținut de Christos Stylianides, comisar pentru ajutor umanitar și gestionarea crizelor, Linda McAvan, eurodeputat, și Justin Forsyth, director executiv adjunct al UNICEF. Proiectul reprezintă un parteneriat între departamentul pentru ajutor umanitar și de protecție civilă din cadrul Comisiei Europene și Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF).

"Am vizitat tabăra de refugiați din Turcia. Am văzut acolo ce face UNICEF, cu sprijinul Uniunii Europene, pentru a aduce educația oamenilor aflați în situații foarte dificile", a spus doamna Linda McAvan (S&D, Regatul Unit), președinta comisiei pentru dezvoltare din cadrul PE.

Pe parcursul evenimentului, tinerii ambasadori au surprins publicul cu un joc de cărți care explică rolul egalității de gen și al persoanelor cu handicap în societate. De asemenea, a avut loc și o transmisiune în direct Facebook cu reprezentanții tinerilor din Ucraina și Zimbabwe.

Știre preluată de la Parlamentul European

Alte Stiri:

Turda, premiată în UE pentru mobilitate durabilă
Turda, premiată în UE pentru mobilitate durabilă
22.03.2018
Turda este al 6-lea oraș european ce primește premiul pentru planificarea mobilității urbane durabile (Sustainable Urban Mobility Planning - SUMP - Award). Alături de ea, au mai fost premiate Viena și... detalii
Votați proiectul favorit la premiile Natura 2000, ediția 2018
Votați proiectul favorit la premiile Natura 2000, ediția 2018
21.03.2018
Natura 2000 este o rețea formată din peste 27 000 de situri protejate, care conlucrează cu comunitățile locale pentru a conserva patrimoniul natural al Europei, acoperind 18 % din teritoriul... detalii
Competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic" 2018
Competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic" 2018
21.03.2018
În data de 7 decembrie, Comisia Europeană a dat startul înscrierilor în competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic". Inițiativa se încadrează &i... detalii
Comisarul Crețu, gazda dezbaterii on-line "30 de ani de politică de coeziune"
Comisarul Crețu, gazda dezbaterii on-line "30 de ani de politică de coeziune"
21.03.2018
Dezbaterea, ce are loc la Bruxelles, va analiza realizările politicii de coeziune în ultimele trei decenii, luând în considerare contribuția ei esențială la momentele importante din ... detalii
Câștigătorul premiului Charlemagne 2018 este un român
Câștigătorul premiului Charlemagne 2018 este un român
20.03.2018
Proiectul “Săptămâna Internațională a Studenţilor în Timișoara” este câștigătorul din România al competiției Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni, ediția anu... detalii