Premii pentru promovarea întreprinderilor europene

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Premii pentru promovarea întreprinderilor europene

Premii pentru promovarea întreprinderilor europene

Publicat la 29.09.2014

Despre Premiile pentru promovarea întreprinderilor europene

Premiile de promovare a întreprinderilor europene recompensează, începând din 2006, excelența în promovarea antreprenoriatului și a întreprinderilor mici la nivel național, regional sau local. De la lansarea premiilor, au fost prezentate peste 2 800 de proiecte care, împreună, au contribuit la crearea a peste 10 000 de societăți noi.

Câştigătorii Premiilor pentru promovarea întreprinderilor europene sunt anunţaţi la ceremonia de decernare a premiilor, din cadrul Reuniunii IMM-urilor, parte a Săptămânii europene a IMM-urilor.

Obiectivele acestor premii sunt:

  • Identificarea şi recunoaşterea activităţilor şi iniţiativelor de succes în vederea promovării întreprinderii şi a antreprenoriatului
  • Prezentarea şi diseminarea celor mai bune exemple de politici şi practici în sprijinul antreprenoriatului
  • Sporirea conştientizării cu privire la rolul întreprinzătorilor în societate
  • Încurajarea şi oferirea de surse de inspiraţie potenţialilor întreprinzători

Categoriile concursului

Cele şase categorii de premii sunt:

  1. Promovarea spiritului antreprenorial - Recunoaşte iniţiativele la nivel naţional, regional sau local, care promovează spiritul antreprenorial, în special în rândul tinerilor şi al femeilor.
  2. Investiţii în abilităţile antreprenoriale - Recunoaşte iniţiativele la nivel naţional, regional sau local, pentru a îmbunătăţi abilităţile antreprenoriale şi manageriale.
  3. Îmbunătăţirea mediului de afaceri - Recunoaşte politicile inovatoare la nivel naţional, regional sau local, care promovează înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor, care simplifică procedurile legislative şi administrative pentru întreprinderi şi pun în aplicare principiul gândirii iniţiale la scară mică în favoarea întreprinderilor mici şi mijlocii.
  4. Sprijinirea internaţionalizării afacerilor - Recunoaşte politici şi iniţiative care încurajează la nivel naţional, regional sau local întreprinderea şi în special întreprinderile mici şi mijlocii, pentru a profita în măsură mai mare de oportunităţile oferite de pieţele din cadrul şi din afara Uniunii Europene.
  5. Susţinerea dezvoltării pieţelor verzi şi a eficientizării resurselor - Recunoaşte politicile şi iniţiativele la nivel naţional, regional sau local, care susţin accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la pieţele verzi şi ajută la îmbunătăţirea eficientizării resurselor, spre exemplu prin dezvoltarea abilităţilor verzi, întâlniri şi finanţare.
  6. Antreprenoriat responsabil şi global - Recunoaşte iniţiativele naţionale, regionale sau locale ale autorităţilor sau parteneriatelor publice / private, care promovează responsabilitatea socială în cadrul întreprinderilor de dimensiuni medii. Această categorie va recunoaşte de asemenea eforturile de a promova antreprenoriatul în cadrul grupurilor dezavantajate, cum ar fi şomerii, în special şomerii pe termen lung, imigranţii legali, persoanele cu handicap sau cele din cadrul minorităţilor etnice.

Mai multe informatii despre cum puteti sa va inscrieti sunt disponibile la adresa: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/best-practices/european-enterprise-awards/index_ro.htm

Alte Stiri:

Avantajele înscrierii în Corpul european de solidaritate
Avantajele înscrierii în Corpul european de solidaritate
09.02.2018
Participarea la un proiect al Corpului european de solidaritate va fi o realizare deosebită pentru orice tânăr. Va reprezenta un atu când îți vei căuta un loc de muncă și te va... detalii
Planul de investiții pentru Europa: Planul Juncker
Planul de investiții pentru Europa: Planul Juncker
08.02.2018
Ca urmare a crizei economice și financiare mondiale, în UE a scăzut nivelul investițiilor. Sunt necesare eforturi colective și coordonate la nivel european pentru a inversa această tendinț... detalii
România: creștere rapidă bazată pe consum
România: creștere rapidă bazată pe consum
07.02.2018
Creșterea economică s-a accelerat în România, în 2017, PIB-ul real fiind estimat să înregistreze o cifră record în perioada post-criză – 6,7% creștere. Princi... detalii
Cumpărăturile online: eliminarea blocării geografice și a redirecționării către altă țară
Cumpărăturile online: eliminarea blocării geografice și a redirecționării către altă țară
06.02.2018
Cumpărăturile online fac parte din viața de zi cu zi a multor europeni. Fie că este vorba despre îmbrăcăminte, electronice sau mobilier, 57% dintre cetățenii UE au cumpărat ceva online ... detalii
Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni
Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni
01.02.2018
Parlamentul European invită tinerii din România, cu vârste cuprinse între 16-30 de ani, să se înscrie în competiţia “Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni&... detalii