Scandalul emisiilor: „Cheia este să facem regulile cât de stricte posibil”

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Scandalul emisiilor: „Cheia este să facem regulile cât de stricte posibil”

Scandalul emisiilor: „Cheia este să facem regulile cât de stricte posibil”

Publicat la 10.02.2017

Scandalul legat de Volkswagen - care implică manipularea testelor de emisie - a expus punctele slabe ale sistemului actual de certificare UE a mașinilor. Joi, comisia pentru piața internă a adoptat propuneri menite să facă acest lucru mai dificil, inclusiv controalele privind mașinile aflate deja în circulație.

Propunerile vor trebui să fie aprobate de către toți eurodeputații în timpul unei sesiuni plenare viitoare. Am vorbit cu membrul britanic CRE Daniel Dalton, europarlamentarul însarcinat cu aceste planuri.

Scandalul emisiilor a arătat că sistemul actual este predispus la manipulare. Ce ar trebui făcut?

Orice sistem am avea, nu îi poți opri pe cei care încalcă regulile. Cheia este să facem aceste reguli cât mai stricte posibil.

Modificările adoptate joi de membrii comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor au legătură cu modul în care aceste teste sunt efectuate: modul în care testul este certificat, modul în care este autorizat laboratorul de testare pentru a da o certificare pe care apoi le-o dau autorității naționale care spune că această mașină este certificată și poate fi condusă pe șoselele din Europa.

Dar nu este vorba doar despre această omologare. Este vorba, de asemenea, despre sistemul de testare. Vechiul test presupunea testarea mașinii in interior, dar nu o testa pe diferite condiții de drum. Este vorba așadar de un nou test, mai robust, care deja a fost votat și va intra în vigoare în următorii ani.

Știre completă pe website-ul Parlamentului European

Alte Stiri:

Turda, premiată în UE pentru mobilitate durabilă
Turda, premiată în UE pentru mobilitate durabilă
22.03.2018
Turda este al 6-lea oraș european ce primește premiul pentru planificarea mobilității urbane durabile (Sustainable Urban Mobility Planning - SUMP - Award). Alături de ea, au mai fost premiate Viena și... detalii
Votați proiectul favorit la premiile Natura 2000, ediția 2018
Votați proiectul favorit la premiile Natura 2000, ediția 2018
21.03.2018
Natura 2000 este o rețea formată din peste 27 000 de situri protejate, care conlucrează cu comunitățile locale pentru a conserva patrimoniul natural al Europei, acoperind 18 % din teritoriul... detalii
Competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic" 2018
Competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic" 2018
21.03.2018
În data de 7 decembrie, Comisia Europeană a dat startul înscrierilor în competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic". Inițiativa se încadrează &i... detalii
Comisarul Crețu, gazda dezbaterii on-line "30 de ani de politică de coeziune"
Comisarul Crețu, gazda dezbaterii on-line "30 de ani de politică de coeziune"
21.03.2018
Dezbaterea, ce are loc la Bruxelles, va analiza realizările politicii de coeziune în ultimele trei decenii, luând în considerare contribuția ei esențială la momentele importante din ... detalii
Câștigătorul premiului Charlemagne 2018 este un român
Câștigătorul premiului Charlemagne 2018 este un român
20.03.2018
Proiectul “Săptămâna Internațională a Studenţilor în Timișoara” este câștigătorul din România al competiției Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni, ediția anu... detalii