Situația educației și formării în Europa

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Situația educației și formării în Europa

Situația educației și formării în Europa

Publicat la 09.11.2017

Ediția din 2017 a Monitorului educației și formării al Comisiei, publicată în data de 9 noiembrie, arată că sistemele naționale de învățământ devin din ce în ce mai favorabile incluziunii și mai eficiente. Cu toate acestea, publicația confirmă că nivelul de instruire al elevilor depinde în mare măsură de mediile socioeconomice din care provin.

Tibor Navracsics, comisarul european pentru educație, cultură, tineret și sport a declarat că "din cauza inegalităților, prea mulți europeni sunt încă privați de șansa de a profita la maximum de viețile lor. Inegalitățile reprezintă, de asemenea, o amenințare la adresa coeziunii sociale, a creșterii economice și a prosperității pe termen lung. În plus, de prea multe ori, sistemele noastre de învățământ perpetuează inegalitățile, atunci când nu se ocupă de persoanele provenite din medii mai sărace și atunci când situația socială a părinților determină rezultatele școlare și propagă de la o generație la alta sărăcia și șansele mai mici pe piața forței de muncă. Trebuie intensificate eforturile pentru a depăși aceste inegalități. Sistemele de învățământ au de jucat un rol important în construirea unei societăți mai echitabile, care să ofere șanse egale tuturor.

Conform datelor analizate, această ediție relevă faptul că:

  • persoanele care au doar studii de bază sunt de trei ori mai predispuse la sărăcie sau la excluziune socială decât cele cu studii superioare; în 2016, doar 44% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani care au absolvit o formă de învățământ secundar inferior au fost angajați;
  • în rândul populației cu vârste cuprinse între 15 și 64 de ani, rata șomajului este de 16,6% pentru persoanele cu un nivel de studii de bază, respectiv de 5,1% pentru cele cu studii superioare;
  • statutul socioeconomic determină rezultatele elevilor, astfel că 33,8% dintre cei care provin din medii defavorizate au rezultate slabe, față de doar 7,6% în cazul celor cu o situație materială mai bună;
  • UE se îndeprărtează, în realitate, de unul dintre obiectivele sale pentru 2020, și anume reducerea la 15% a procentului de elevi în vârstă de 15 ani care obțin rezultate slabe la citire, matematică și științe;
  • persoanele născute în afara UE sunt deosebit de vulnerabile; astfel, în 2016, 33,9% dintre persoanele din grupa de vârstă 30-34 de ani care locuiesc în UE, dar sunt născute în afara Uniunii, erau slab calificate;
  • investițiile în învățământ s-au redresat în urma crizei financiare și au înregistrat o ușoară creștere (1% de la an la an în termeni reali) la nivelul întregii Uniuni.

Informație și imagine preluate de la Reprezentanța Comisiei Europene în România

Alte Stiri:

Turda, premiată în UE pentru mobilitate durabilă
Turda, premiată în UE pentru mobilitate durabilă
22.03.2018
Turda este al 6-lea oraș european ce primește premiul pentru planificarea mobilității urbane durabile (Sustainable Urban Mobility Planning - SUMP - Award). Alături de ea, au mai fost premiate Viena și... detalii
Votați proiectul favorit la premiile Natura 2000, ediția 2018
Votați proiectul favorit la premiile Natura 2000, ediția 2018
21.03.2018
Natura 2000 este o rețea formată din peste 27 000 de situri protejate, care conlucrează cu comunitățile locale pentru a conserva patrimoniul natural al Europei, acoperind 18 % din teritoriul... detalii
Competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic" 2018
Competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic" 2018
21.03.2018
În data de 7 decembrie, Comisia Europeană a dat startul înscrierilor în competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic". Inițiativa se încadrează &i... detalii
Comisarul Crețu, gazda dezbaterii on-line "30 de ani de politică de coeziune"
Comisarul Crețu, gazda dezbaterii on-line "30 de ani de politică de coeziune"
21.03.2018
Dezbaterea, ce are loc la Bruxelles, va analiza realizările politicii de coeziune în ultimele trei decenii, luând în considerare contribuția ei esențială la momentele importante din ... detalii
Câștigătorul premiului Charlemagne 2018 este un român
Câștigătorul premiului Charlemagne 2018 este un român
20.03.2018
Proiectul “Săptămâna Internațională a Studenţilor în Timișoara” este câștigătorul din România al competiției Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni, ediția anu... detalii