Uniunea Europeană ajunge în școlile și liceele din România prin noua inițiativă „Europa, Casa noastră”

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011
Uniunea Europeană ajunge în școlile și liceele din România prin noua inițiativă „Europa, Casa noastră”

Uniunea Europeană ajunge în școlile și liceele din România prin noua inițiativă „Europa, Casa noastră”

Publicat la 25.05.2017

Reprezentanța Comisiei Europene în România a lansat Europa, casa noastră, o campanie educațională pe teme europene. Scopul campaniei este de a oferi copiilor și tinerilor români posibilitatea de a descoperi mai multe despre UE, istoria, valorile, politicile și cele mai recente evoluții în domeniul afacerilor europene, aducând activități și competiții relevante aproape de aceștia, inclusiv prin vizite în școli din mediul rural și licee. Inițiativa este susținută de Ministerul Educației Naționale.

Campania Europa, casa noastră cuprinde două inițiative principale: Competiția Euro Quiz, deschisă elevilor de gimnaziu din clasa a VI-a și campania și competiția Lider European, care se adresează elevilor de liceu.

În luna mai și iunie echipa Europa, Casa noastră, va organiza 10 de vizite în școli din 10 județe ale țării: Giurgiu, Teleorman, Ialomița, Vaslui, Brăila Galați, Călărași, Buzău, Tulcea și Constanța. În cadrul vizitelor, vor avea loc activități educaționale și interactive pe diverse teme din istorie, artă, geografie etc., prin care elevii vor aborda subiecte legate de UE și vor discuta despre modul în care Europa influențează viața noastră de zi cu zi. Vizitele sunt inspirate de un program de edutainment (educație prin joc și divertisment). Începând cu luna septembrie alte 10 școli din țară vor fi vizitate de echipa Europa, Casa noastră.

Competiția Euro Quiz

Europa, Casa noastră din România va lansa luna aceasta, de asemenea, o platformă de edutainment cu scopul de a implica copiii.

Competiția Euro Quiz este o activitate distractivă și provocatoare, deschisă tuturor elevilor din școlile gimnaziale naționale, clasa a VI-a. Scopul său este de a spori și de a consolida în rândul elevilor cunoștințele despre Uniunea Europeană, de a dezvolta abilitățile de lucru în echipă.

Concursul se concentrează pe valorile UE, instituțiile europene, istorie, geografie, artă și gastronomie, iar etapa finală va fi difuzată pe un post național de televiziune.

Concursul constă în echipe formate din patru membri. După înregistrarea online în concurs, echipele vor concura în cadrul unui quiz online privind valorile UE, instituțiile europene, istoria, geografia, arta și gastronomia UE, într-un anumit interval de timp. Înscrierile au început deja, prin platforma http://europacasanoastra.ro/euroquiz/,  și se încheie pe 2 iunie, iar competiția online are loc în săptămâna ulterioară. Cele mai bune două echipe vor fi invitate să participe în etapa finală, difuzată pe postul național de televiziune. Informații detaliate sunt disponibile pe platforma online: www.europacasanoastra.ro.

Campania și competiția Lider European

Campania și competiția Lider European se adresează elevilor de liceu cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani. Scopul este de a încuraja elevii să își creeze propriul proiect care își propune o schimbare la nivelul comunității locale. Un juriu de experți va selecta apoi trei câștigători în etapa finală de la București, dintre cele opt echipe finaliste. Această competiție va începe în toamna anului 2017.

Campania își propune să dezvolte abilitățile de leadership și de vorbire în public ale elevilor, spiritul de echipă și capacitatea de a mobiliza grupuri de oameni pentru a lucra împreună în beneficiul comunității lor.

Sursa informației: Reprezentanța Comisiei Europene în România

Alte Stiri:

Avantajele înscrierii în Corpul european de solidaritate
Avantajele înscrierii în Corpul european de solidaritate
09.02.2018
Participarea la un proiect al Corpului european de solidaritate va fi o realizare deosebită pentru orice tânăr. Va reprezenta un atu când îți vei căuta un loc de muncă și te va... detalii
Planul de investiții pentru Europa: Planul Juncker
Planul de investiții pentru Europa: Planul Juncker
08.02.2018
Ca urmare a crizei economice și financiare mondiale, în UE a scăzut nivelul investițiilor. Sunt necesare eforturi colective și coordonate la nivel european pentru a inversa această tendinț... detalii
România: creștere rapidă bazată pe consum
România: creștere rapidă bazată pe consum
07.02.2018
Creșterea economică s-a accelerat în România, în 2017, PIB-ul real fiind estimat să înregistreze o cifră record în perioada post-criză – 6,7% creștere. Princi... detalii
Cumpărăturile online: eliminarea blocării geografice și a redirecționării către altă țară
Cumpărăturile online: eliminarea blocării geografice și a redirecționării către altă țară
06.02.2018
Cumpărăturile online fac parte din viața de zi cu zi a multor europeni. Fie că este vorba despre îmbrăcăminte, electronice sau mobilier, 57% dintre cetățenii UE au cumpărat ceva online ... detalii
Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni
Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni
01.02.2018
Parlamentul European invită tinerii din România, cu vârste cuprinse între 16-30 de ani, să se înscrie în competiţia “Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni&... detalii