Comerțul online: Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor solicită informații clare cu privire la prețuri și la reduceri
În urma verificării unor site-uri destinate consumatorilor din UE reiese că mulți consumatori se confruntă cu informații neclare cu privire la prețuri și la reduceri atunci când fac cumpărături online.
În data de 22 februarie 2019, Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor publică rezultatele unei verificări efectuate la nivelul UE a 560 de site-uri de comerț electronic care oferă o gamă largă de bunuri, servicii și conținut digital, de la îmbrăcăminte sau încălțăminte la programe informatice sau bilete la spectacole. Aproximativ 60 % din aceste site-uri au prezentat nereguli în ceea ce privește respectarea normelor UE în materie de protecție a consumatorilor, în special în ceea ce privește modul în care sunt prezentate prețurile și ofertele speciale.
Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a declarat: „Comerțul online le oferă consumatorilor numeroase oportunități. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre site-uri prezintă nereguli, în special cu privire la modul în care sunt afișate prețurile și reducerile. Acest lucru trebuie să înceteze, deoarece consumatorii sunt adesea induși în eroare și plătesc mai mult decât își propun. Sunt consternat de numărul mare de site-uri care au aceste probleme – sper că acestea sunt neintenționate. Comercianții online trebuie să respecte pe deplin normele UE în materie de protecție a consumatorilor. Autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, cu sprijinul Comisiei, urmează să ia măsurile necesare pentru a pune capăt acestor practici comerciale neloiale.”
Informatie preluata de la: https://ec.europa.eu/romania/news/20190226_comert_online_rezultate_verificare_ro