Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor analizează practicile comerciale ale influencerilor
Marketingul prin influenceri a devenit un pilon al economiei digitale și se preconizează că va atinge o valoare globală de 19,98 miliarde EUR în 2023.
săptămânile următoare, Comisia Europeană și autoritățile naționale din cadrul Rețelei de cooperare pentru protecția consumatorilorvor examina postările online pentru a identifica testimonialele și mesajele de susținere care induc în eroare consumatorii.
Influencerii care sunt implicați în activități comerciale regulate, cum ar fi acordurile cu diverse mărci pentru a face reclamă unor produse sau servicii, sunt considerați comercianți în temeiul legislației UE privind protecția consumatorilor. Ei au obligația de a dezvălui comunicările cu caracter publicitar într-un mod transparent. Rezultatul acestei analize pe platformele de comunicare socială va contribui la verificarea adecvării din perspectiva echității digitale, care ajută la evaluarea necesității unei noi legislații pentru ca piețele digitale să fie la fel de sigure ca piețele fizice.
În plus, Comisia Europeană a lansat o Platformă juridică pentru influenceri. Pe această platformă, influencerii și creatorii de conținut pot găsi informații despre legislația UE în domeniul practicilor comerciale loiale, care îi vor ajuta să respecte normele.
[…] Citiți știrea completă accesând Website-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.