Știri

Facebook se conformează solicitărilor Comisiei Europene și ale autorităților de protecție a consumatorilor de a-și modifica clauzele de furnizare a serviciilor și de a clarifica modul de utilizare a datelor utilizatorilor

În data de 9 aprilie, Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor au salutat actualizările aduse de Facebook clauzelor de furnizare a serviciilor sale. Acum, acestea explică în mod clar cum folosește societatea datele utilizatorilor în scopul activități de creare de profiluri și în cel al direcționării publicității către utilizatori în scopuri financiare.

De asemenea, noile clauze explică în detaliu ce servicii bazate pe utilizarea datelor utilizatorilor sunt vândute de Facebook către terți, cum pot fi închise conturile de către utilizatori și din ce motive pot fi dezactivate acestea. Aceste modificări au loc în urma unor dialoguri menite să ducă la informarea completă a utilizatorilor cu privire la modelul de afaceri al Facebook într-un limbaj simplu și cuprinzător.

Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a salutat acordul: „Astăzi, Facebook dă în sfârșit dovadă de angajament față de o transparență sporită și de un limbaj simplu în clauzele de furnizare a serviciilor sale. Societățile care doresc să recâștige încrederea utilizatorilor după scandalul Facebook/Cambridge Analytica nu ar trebui să își ascundă în spatele unor termeni juridici complicați modul în care câștigă miliarde de pe urma datelor utilizatorilor. Acum, utilizatorii vor înțelege în mod clar că datele lor sunt folosite de către Facebook pentru a vinde mesaje publicitare țintite. Unindu-și forțele, autoritățile de protecție a consumatorilor și Comisia Europeană apără drepturile consumatorilor din UE.”

În urma scandalului Cambridge Analytica și în urma anchetei privind platformele de comunicare socială din 2018, Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor au solicitat Facebook să informeze în mod clar utilizatorii cu privire la modul în care este finanțată și cu privire la veniturile obținute din utilizarea datelor utilizatorilor. Acestea au mai solicitat și alinierea restului clauzelor de furnizare a serviciilor platformei la legislația UE privind protecția consumatorilor.

Drept urmare, Facebook va introduce în clauzele de utilizare a serviciilor sale dispoziții suplimentare de natură să explice faptul că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la serviciile sale în schimbul acordului de a-și pune la dispoziție datele și de a primi materiale publicitare. De acum, clauzele Facebook vor explica în mod clar că modelul său de afaceri se bazează pe vânzarea servicii de publicitate țintite către comercianți prin folosirea datelor aferente profilurilor utilizatorilor. 

Informație preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.

 

Articole similare

Butonul înapoi la început