Sprijin de 39 de milioane de euro din partea UE pentru promovarea produselor agricole

Intrebari despre U.E? Apelati serviciul central de informare EUROPE DIRECT 0080 067 891 011

Sprijin de 39 de milioane de euro din partea UE pentru promovarea produselor agricole

Publicat la 03.11.2014

Comisia Europeană a aprobat 27 de programe destinate promovării produselor agricole în Uniunea Europeană și în țări terțe. Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, sunt prevăzute cu un buget total de 77,4 milioane de euro, la care UE contribuie cu 39 de milioane de euro. Programele selectate vizează diverse categorii de produse, cum ar fi fructele și legumele proaspete și prelucrate, produsele lactate, produsele de calitate superioară (DOP, IGP, STG și produse ecologice), florile, carnea de calitate superioară și, de asemenea, în premieră, carnea de oaie.

Comisarul UE pentru agricultură Dacian Cioloș a declarat: „Mă bucur să confirm sprijinul nostru pentru aceste programe de promovare noi, care includ, pentru prima oară, carnea de oaie. Sper că aceste programe vor stimula consumul și vânzările în această perioadă dificilă. În ultimii 5 ani, UE a devenit un exportator net de produse agroalimentare, iar valoarea exporturilor a crescut mai rapid decât volumul, deoarece consumatorii din alte părți ale lumii apreciază tradițiile, standardele de calitate și gusturile Europei. Aceste noi măsuri ne vor spori și mai mult reputația.”

În cadrul sistemului de informare și de promovare, în primul val de selecție de programe din 2014, serviciile Comisiei au primit, până la data de 15 iunie 2014, 43 de propuneri de programe care vizau atât piața internă, cât și țări terțe. După evaluare, 27 de programe au fost alese pentru cofinanțare, dintre care 21 vizează piața internă, iar 6 vizează țări terțe. Țările și regiunile terțe vizate sunt: America de Nord, America Latină, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est, Japonia, Africa de Nord și Turcia.

În plus, două dintre programele acceptate sunt așa-zise programe multinaționale, prezentate de organizații care sunt situate în state membre diferite și care derulează împreună o campanie de promovare. În contextul reformei politicii de promovare, în privința căreia s-a ajuns recent la un acord, campaniile de promovare de acest tip vor fi și mai puternic încurajate.

Persoane de contact:

Roger Waite (+32 2 296 14 04)

Madalina Chiriac (+32 2 297 44 13)

Pentru public: Europe Direct prin telefon 00 800 6 7 8 9 10 11 sau prin e-mail

Sursa informatiei: Reprezentanta Comisiei Europene in Romania

Alte Stiri:

Turda, premiată în UE pentru mobilitate durabilă
Turda, premiată în UE pentru mobilitate durabilă
22.03.2018
Turda este al 6-lea oraș european ce primește premiul pentru planificarea mobilității urbane durabile (Sustainable Urban Mobility Planning - SUMP - Award). Alături de ea, au mai fost premiate Viena și... detalii
Votați proiectul favorit la premiile Natura 2000, ediția 2018
Votați proiectul favorit la premiile Natura 2000, ediția 2018
21.03.2018
Natura 2000 este o rețea formată din peste 27 000 de situri protejate, care conlucrează cu comunitățile locale pentru a conserva patrimoniul natural al Europei, acoperind 18 % din teritoriul... detalii
Competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic" 2018
Competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic" 2018
21.03.2018
În data de 7 decembrie, Comisia Europeană a dat startul înscrierilor în competiția "Orașe europene în favoarea unui comerț echitabil și etic". Inițiativa se încadrează &i... detalii
Comisarul Crețu, gazda dezbaterii on-line "30 de ani de politică de coeziune"
Comisarul Crețu, gazda dezbaterii on-line "30 de ani de politică de coeziune"
21.03.2018
Dezbaterea, ce are loc la Bruxelles, va analiza realizările politicii de coeziune în ultimele trei decenii, luând în considerare contribuția ei esențială la momentele importante din ... detalii
Câștigătorul premiului Charlemagne 2018 este un român
Câștigătorul premiului Charlemagne 2018 este un român
20.03.2018
Proiectul “Săptămâna Internațională a Studenţilor în Timișoara” este câștigătorul din România al competiției Premiul Charlemagne pentru tinerii europeni, ediția anu... detalii