Știri

Calitatea aerului: deputații aprobă noi limite naționale pentru poluanți

Stire preluata de la Parlamentul European

Sursa: http://www.europarl.europa.eu/news/ro

Propunerea Comisiei Europene privind limite naționale mai ambițioase pentru emisiile a șase poluanți principali, inclusiv NOx, particule fine și dioxid de sulf a fost aprobată miercuri de Parlament. Poluarea aerului cauzează aproximativ 400 000 de decese premature în UE, anual, iar această nouă legislație ar putea duce la economii de până la 40 miliarde de euro din costurile cu poluarea, până în 2030.

“Poluarea aerului duce la costuri enorme umane și economice și afectează mediul natural, prin eutrofizie și depunere de acizi. Și nici nu se oprește la granițele statelor membre UE”, a spus raportorul Julie Girling (ECR, UK).

“Această legislație va ajuta la toate nivelele de guvernare în statele membre, inclusiv autoritățile regionale și subregionale care s-au angajat atât de puternic în proces. Există o reală cerere de la bază spre vârf pentru acțiune”, a mai spus ea.

”Raportul meu cere Comisiei și să se asigure că procedura pentru emisii în condiții reale de condus (RDE) este aprobată cât se poate de repede. Toți suntem de acord că o soluție trebuie găsită rapid pentru NOx. Oamenii cer acțiune în acest domeniu ca urmare a recentelor dezvăluiri din industria auto”, a conchis ea.Limite mai ambițioase

Deputații au stabilit limite pentru dioxidul de sulf (SO2), oxizii de nitrogen (NOx), particulele organice volatile fără metan (NMVOC), metan (CH4), amoniac (NH3) și particule fine (PM, mai puțin de 2,5 micrometri) să fie atinse până în 2020 și 2030, conform propunerii Comisiei.

Deputații vor ca viitoarea directivă privind limitele naționale de emisii (NEC) să contribuie la reducerea emisiilor de mercur (HG) în UE, dar ar trebui efectuată o analiză de impact înainte să fie stabilite angajamentele naționale privind reducerile naționale de emisii.Emisiile auto

Comisia și statele membre trebuie să cadă de acord imediat asupra propunerii aflate în dezbatere privind noul regulament pentru emisiile în condiții reale de condus (RDE), pentru a se asigura că toate politicile privind poluarea aerului din UE corespund obiectivului, mai spun deputații.

Emisiile rezultate din transportul maritim internațional

Deputații au votat și pentru a înlătura o propunere a Comisiei privind flexibilitatea care ar permite statelor membre să compenseze reducerile de emisii de oxizi de nitrogen, dioxizi de sulf și particule fine din transportul maritim internațional. În schimb, Comisia ar trebui să aibă în vedere măsuri de a reduce emisiile din transportul maritim internațional, mai ales în apele teritoriale ale statelor membre și în zonele economice exclusive și, dacă ar fi potrivit, să facă o propunere legislativă în acest scop, mai spun deputații.

Ce urmează

Deputații vor începe acum negocierile cu Consiliul de Miniștri în scopul de a ajunge la un acord în prima lectură.

Notă pentru editori

 În 2010, poluarea aerului a dus la peste 400 000 de decese premature în UE, iar peste 62% din teritoriul UE a fost expus la eutrofizare, inclusiv 71% din ecosistemele Natura2000. Costurile externe cauzate de poluare sunt estimate la 330-940 miliarde euro pe an, inclusiv pagube economice directe de 15 miliarde de euro din zilele de lucru pierdute, 4 miliarde de euro din costurile de sănătate, 3 miliarde de euro din pierderi de profit din recolte și 1 miliard euro pagube asupra clădirilor (datele Comisiei Europene).

Nerespectarea standardelor actuale de calitate a aerului și noile obligații internaționale ale UE conform Protocolului de la Goeteburg împiedică o mai bună protecție a cetățenilor UE și a mediului. Domeniile care nu respectă standardele PM10 și NO2 reprezintă 32% și, respectiv, 24% din teritoriul UE, 40 milioane de cetățeni fiind în continuare expuși la nivele de PM10 peste valorile limită din UE.

REF. : 20151022IPR98807
 
Sursa imaginii: onislam.com

Articole similare

Butonul înapoi la început