Concursul „Lider European” și-a desemnat liderii!
Reprezentanța Comisiei Europene în România a desemnat câștigătorii concursului „Lider European”. Cele trei echipe finaliste au avut ocazia să își prezinte proiectele în București, în cadrul unui eveniment organizat la Spațiul Public European, dând de furcă juriului, care a stabilit câștigătorii după lungi dezbateri.
Câștigătorii sunt:
- Locul I – Echipa „C.R.E.D.E.M” – Școala Profesională Gropnița din Iași, cu proiectul „Credem în educație”
- Locul II – Echipa „DEAFLIDER” – Liceul Tehnologic Special pentru Deficienți de Auz din Cluj-Napoca, cu proiectul „Mobilizare. Învățare. Împreună”
- Locul III – Echipa „Mutatio” – Colegiul Național Silvania din Zalău, cu proiectul „HUB–Ă Tinerească de Zalău”
Cele trei echipe câștigătoare au fost recompensate cu următoarele premii: locul I – 700 euro, locul II – 500 euro, locul III – 300 euro.
De asemenea, au fost acordate și 5 mențiuni, premiate cu câte 100 de euro fiecare, pentru următoarele echipe:
- Echipa „Acvariul de Piatră” – Colegiul Naţional de Informatică din Piatra Neamț, cu proiectul „Acvariul de Piatră” o capsulã a timpului ȋn vârful muntelui”
- Echipa „Actorii” – Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică Octavian Stroia din Cluj-Napoca, cu proiectul „Developing Young Minds for a better future”
- Echipa „Lider ca pasarea cerului” – Colegiul Economic Partenie Cosma din Oradea, cu proiectul „Educație pentru copiii din mediile defavorizate”
- Echipa „Butterfly Vision” – Colegiul Național Ion Creangă din București, cu proiectul: „Efectul de bullying”
- Echipa „Lugotech” – Colegiul Tehnic Valeriu Braniște din Lugoj, cu proiectul „Reintegrarea mamelor minore în sistemul educațional”
Participanții la concurs își vor putea descărca diplomele de participare, începând cu 15 ianuarie 2018, de pe site-ul competiției.
Îi felicităm încă o dată pe toți cei peste 1.500 de elevi înscriși în concurs și le urăm să rămână implicați în viața comunității.
Context
Concursul s-a axat pe dezvoltarea, de către elevii de liceu, a unor proiecte în domeniile social, economic, cultural și artistic, pe baza valorilor Uniunii Europene. Elevii au creat proiecte pentru a rezolva probleme și pentru a valorifica oportunități pe care tot ei le-au identificat în comunitatea în care trăiesc.
Concursul face parte din campania educațională „Europa, casa noastră”. Scopul campaniei este de a oferi copiilor și tinerilor români posibilitatea de a descoperi mai multe despre UE, istoria, valorile, politicile și cele mai recente evoluții în domeniul afacerilor europene și de a-i ajuta să devină tineri competenți, responsabili și implicați în viața comunității.
Știre preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.