#EmergencyLessons, importanța educației în rândul copiilor aflați în situații de urgență
La nivel mondial, 462 de milioane de copii de vârstă școlară și adolescenți trăiesc în statele afectate de războaie ori dezastre naturale, iar aproximativ 75 de milioane au nevoie de o susținere educațională. Proiectul #EmergencyLessons este despre copiii din întreaga lume care sunt nevoiți să își ducă viața afectați de crize. Copii, profesori și voluntari din toată lumea s-au întâlnit la Parlament, pe 6 decembrie, pentru susținerea acestui proiect.
Procesul educațional este afectat ori de câte ori apar situații de urgență, precum cutremure, inundații, conflicte civile, ori chiar crizele de sănătate a populației, cum ar fi apariția unui focar de Ebola.
Potrivit UNICEF, educația și activitatea școlară dau copiilor un sentimen de normalitate. În timpul și după situațiile de urgență, acestea sunt la fel de importante ca alimentele și medicamentele, oferind nu doar posibilitatea de a supraviețui, ci și aceea de a prospera.
Evenimentul #EmergencyLessons a fost organizat de către comisia pentru dezvoltare din cadrul Parlamentului European și susținut de Christos Stylianides, comisar pentru ajutor umanitar și gestionarea crizelor, Linda McAvan, eurodeputat, și Justin Forsyth, director executiv adjunct al UNICEF. Proiectul reprezintă un parteneriat între departamentul pentru ajutor umanitar și de protecție civilă din cadrul Comisiei Europene și Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF).
„Am vizitat tabăra de refugiați din Turcia. Am văzut acolo ce face UNICEF, cu sprijinul Uniunii Europene, pentru a aduce educația oamenilor aflați în situații foarte dificile”, a spus doamna Linda McAvan (S&D, Regatul Unit), președinta comisiei pentru dezvoltare din cadrul PE.
Pe parcursul evenimentului, tinerii ambasadori au surprins publicul cu un joc de cărți care explică rolul egalității de gen și al persoanelor cu handicap în societate. De asemenea, a avut loc și o transmisiune în direct Facebook cu reprezentanții tinerilor din Ucraina și Zimbabwe.