Emisiile generate de transportul maritim: Comisia salută noul obiectiv ambițios în materie de climă al OMI pentru 2030, 2040 și 2050 și solicită demararea tranziției
Comisia salută acordul la care s-a ajuns astăzi, 7 iulie, în cadrul Organizației Maritime Internaționale (OMI) de a-și revizui strategia din 2018 privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la nave.
Acordul este o etapă importantă pentru reducerea amprentei de carbon a transportului maritim internațional și pentru asigurarea faptului că sectorul transportului maritim contribuie în mod echitabil la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris, proporțional cu cota sa de 3 % din emisiile globale. Acum că se ajunge la un acord, este important să se înceapă punerea în aplicare cât mai curând posibil.
Strategia revizuită pentru 2023 stabilește un obiectiv de zero emisii nete ale navelor „până în sau în jurul anului 2050, adică aproape de”. Aceasta reprezintă o creștere majoră a nivelului de ambiție în comparație cu strategia existentă pentru 2018, care vizează reducerea emisiilor provenite de la nave cu doar 50 % în același orizont de timp. De asemenea, s-a convenit asupra unei traiectorii cu puncte de control orientative stabilite pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la nave cu cel puțin 20 % – depunând eforturi pentru 30 % – în 2030 și cu cel puțin 70 % – depunând eforturi pentru 80 % – în 2040, ambele în comparație cu nivelurile din 2008. Comisia este pregătită să colaboreze cu statele membre ale UE și cu alte părți ale OMI pentru a pune în aplicare o traiectorie conformă cu obiectivul privind temperatura din Acordul de la Paris.
[…] Citiți știrea completă accesând Website-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România.