Lansare concurs „Scoala de afaceri pentru copii”, Editia 2015
Scoala de afaceri 2015 – Regulament – Actualizat
Centrul EUROPE DIRECT Nord-Est împreună cu structura gazdă, Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, vă invita sa participati la competitia „Children’s Business School”.
Context:
În contextul unei piețe a forței de muncă destul de puțin ofertante, se caută soluții pentru subzistență și chiar pentru o viață prosperă. Propria afacere ar putea constitui o soluție la criza locurilor de muncă, iar elevii de liceu sunt una din categoriile de public ce dispun de timpul și lipsa de presiune necesare pentru a începe să reflecteze serios și chiar să acționeze sub o îndrumare adecvată în demersul pentru a pune bazele viitorului lor ca oameni de afaceri de succes.
Deja la a III-a editie, evenimentul se bucura de interes in cadrul institutiilor de invatamant din judetul Neamt, iar organizarea sa urmareste implementarea prioritatii de comunicare a Uniunii Europene pentru anul 2015, „Competitivitatea și ocuparea forței de muncă în Europa”. În acest context, principalele teme abordate in cadrul evenimentului vor fi:
• Modele europene de succes in afaceri
• Planificarea, organizarea si evaluarea propriei invatari
• Comunicarea eficienta in diferite situatii
• Munca eficienta in echipa
• Rezolvarea creativa a problemelor
Obiectiv:
Educarea elevilor in vederea formarii de abilitati si dezvoltarii aptitudinilor antreprenoriale, incurajarea spiritului competitional, calitatii si responsabilitatii in calitate de viitori antreprenori europeni.
Cine poate participa?
Elevi de la liceele din Piatra Neamt.
Cum se va desfasura?
Modulul “Children’s Business School” va fi format din 4 evenimente cu numar total de minim 100 participanti, dupa cum urmeaza:
Perioada Eveniment
12 Mai 2015 Termen limita de inscriere a ideilor de afaceri
14 Mai 2015 Targ de idei de afaceri15 Mai 2015 Program de instruire in afaceri – 20 participanti
16 Mai 2015 Program de vizite la companii de succes – Iasi/ 20 participanti
Conditii de participare:
Etapa I – Lansarea modulului de evenimente Children’s Business School in data de 16 Aprilie 2015
Etapa II – La nivelul fiecarui liceu se va organiza o preselectie de idei de afaceri. Dupa jurizarea tuturor ideilor propuse, conducerea institutiei va desemna echipele castigatoare (a cate doi elevi), care au propus cele mai bune idei.
Etapa III – Echipele alese vor reprezenta unitatea de invatamant si isi vor prezenta ideile de afaceri in cadrul Targului de idei de afaceri din data de 14 Mai 2015. Acestea vor fi jurizate de catre reprezentanti ai Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est, Inspectoratului Scolar Judetean Neamt, Enterprise Europe Network, Institutiei Prefectului Judetului Neamt si Camerei de Comert Neamt. In urma evaluarii, vor fi desemnate 10 echipe castigatoare, care au prezentat cele mai inovative si eficiente idei de afaceri.
Etapa IV – Cei 20 de elevi apartinand celor 10 echipe castigatoare vor participa la Programul de instruire in afaceri din data de 15 Mai 2015.
Etapa V – Cei 20 de elevi apartinand celor 10 echipe castigatoare vor participa la Programul de vizite la Salonul de Inventica de la Iasi si la o companie de succes, din data de 16 Mai 2015.
Criterii de evaluare:
Juriul va fi format din reprezentanti de la ADR Nord-Est, ISJ, Institutia Prefectului Judetului Neamt, Enterprise Europe Network si Camera de Comert si Industrie Neamt.
Membrii juriului vor evalua ideile de afaceri in baza urmatoarelor criterii:
• utilitatea si relevanta afacerii pentru societate;
• originalitate;
• fezabilitatea ideii;
• usurinta de a pune in aplicare ideea de afacere.
Termen de inscriere in concurs:
Pana la data de 12 mai 2015, echipele care au castigat preselectia pe liceu se vor inscrie pe adresa de e-mail europediretc@adrnordest.ro, in vederea participarii la Targul de idei de afaceri.
Note:
– Nu se percepe taxa de participare.
– La concurs vor fi admise numai idei originale
Conditii pentru participarea la concurs:
– Prin inscrierea la concurs, participantii recunosc ca au citit si au inteles regulamentul. Dupa ce trimit e-mailul de inscriere, participantii vor primi un e-mail de confirmare. Numai din acel moment, acestia sunt considerati ca fiind participanti la Targul de idei de afaceri.
Pentru informatii suplimentare va rugam contactati:
D-ra Alexandra Albu
Consilier de Comunicare Centru Europe Direct Nord-Est
Tel/Fax: 0233 211 510
E-mail: europedirect@adrnordest.ro