Soluționarea rapidă a litigiilor transfrontaliere sub 5.000 euro
O nouă procedură de soluționare rapidă a litigiilor transfrontaliere de mică valoare a intrat în vigoare vineri, 14 iulie. Grație acesteia, consumatorii și companiile, în special IMM-urile,vor putea să soluționeze mai rapid și mai puțin costisitor litigiile care depășesc granițele naționale. Astfel, dacă un client cumpără online o pereche de schiuri, de exemplu, din altă țară europeană, iar vânzătorul nu i le livrează, dar nici nu vrea să îi restituie suma plătită, se poate apela la această procedură.
Comisarul Věra Jourová, responsabil pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a declarat: „Cu o procedură de soluționare simplă și eficientă a litigiilor, consumatorii și IMM-urile vor avea încredere să facă achiziții din alte state europene. Ei pot acum obține cu ușurință rambursarea sumei, pentru produse în valoare de până la 5.000 euro, achiziționate din alte țări europene, în cazul în care apar probleme sau dacă nu este efectuată livrarea.”
Noile norme ridică valoarea maximă de luat în calcul per litigiu la 5.000 de euro, de la 2000, cât era prevăzut anterior, mărind astfel numărul celor ce vor putea beneficia de această procedură. De asemenea, ea a fost simplificată prin folosirea noilor tehnologii, evitând celor ce depun o plângere deplasarea în fața instanțelor de judecată. Noile reglementări vor garanta și faptul că taxele de judecată se încadrează într-un anumit plafon și sunt proporționale, pentru a nu fi depășită suma despre care este vorba în litigiu.
Știre preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.