Campania „Școala de afaceri pentru copii”, Ediția a IV-a 2016 – Târgul de idei de afaceri 17 Mai 2016
Centrul Europe Direct Nord-Est, împreună cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est a organizat campania Școala de afaceri pentru copii/Children`s Business School, ediția a IV-a 2016, în perioada 17 – 20 mai 2016.
Obiectivul acestei ințiative este educarea elevilor în domeniul antreprenoriatului, familiarizarea cu un mediu competițional și pregătirea în vederea întemeierii unei afaceri proprii în viitor, ca alternativă la căutarea unei slujbe în contextul unei piețe a locurilor de muncă atât de fluctuantă.
„Târgul de idei de afaceri” s-a desfășurat în data de 17 Mai 2016, orele 12.00 – 15.00, la Pavilionul Expozițional al Camerei de Comerț și Industrie Neamț și a fost organizat în parteneriat cu CCI Neamț. Anul acesta, în premieră, la concursul de idei și proiecte de afaceri, au participat elevi de toate vârstele, de la ciclul primar, până la cel liceal, din cadrul instituțiilor de învățământ din Piatra Neamț. În concurs s-au înscris 24 de echipe, de la cinci licee și șase școli din oraș, totalizând un număr de 48 de competitori.
„Târgul de idei de afaceri” le-a oferit antreprenorilor aspiranți șansa de a-și expune ideile și proiectele de afacere, într-un cadru adecvat și în fața unui juriu compus din reprezentanți ai unor importante instituții locale: doamna Daniela Lupu, director executiv Adjunct în cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Neamț; doamna Silvia Apostol, consilier superior în cadrul Instituției Prefectului Neamț; domnul Mihai Caravan, director de departament în cadrul Camerei de Comerț și Industrie Neamț; doamna Roxana Pintilescu, director al Centrului Regional de Studii Nord-Est, în cadrul Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est. Proiectele prezentate s-au remarcat prin fezabilitate, tinerii dovedind spirit antreprenorial și o bună cunoaștere a contextului economic și a cererii de pe piață pentru anumite produse. În mod deosebit, față de edițiile anterioare, s-a remarcat o prevalență a componentei umanitare – dincolo de profit, tinerii au în vedere prin afacerile propuse și categoriile de public cu nevoi speciale.
Miza acestei competiții a fost admiterea la „Programul de instruire în leadership și tehnici de prezentare” și participarea la vizita de studiu cu destinațiile: Expoziția Europeană a Creativității și Inovării EUROINVENT, Centrul de Sprijinire și Dezvoltare a Afacerilor IDEO și Palatul Culturii din Iași.
Inițiativa „Școala de afaceri pentru copii” a ajuns anul acesta la cea de-a patra ediție, bucurându-se de succes în rândul elevilor și cadrelor didactice din Piatra Neamț, care au solicitat de fiecare dată transformarea acestui eveniment într-o tradiție anuală. Participarea la „Școala de afaceri” a reprezentat pentru elevi o experiență interesantă, instructivă și stimulantă, le-a deschis noi perspective și i-a ajutat să devină mai preocupați de viitorul lor profesional.
Eveniment pe pagina Facebook https://www.facebook.com/