Comisia Europeană și autoritățile pentru protecția consumatorilor din UE publică evaluarea finală a dialogului cu Volkswagen
Comisia Europeană și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor din UE au publicat marți, 17 iulie, concluziile cu privire la cele 8,5 milioane de autoturisme rechemate în service în Uniune de grupul Volkswagen, după scandalul „dieselgate”.
Acestea salută eforturile depuse de grupul VW pentru a consolida încrederea consumatorilor în ceea ce privește rechemarea în service, precum și îmbunătățirea semnificativă a informațiilor oferite consumatorilor. Rata reparațiilor a atins, în prezent, 80 %, iar grupul s-a angajat să continue actualizarea gratuită a softului și acordarea garanției de facto legate de această operațiune pentru a soluționa, până la sfârșitul anului 2020, problemele care apar după actualizare. Cu toate acestea, Comisia și autoritățile din domeniul protecției consumatorilor regretă faptul că întreprinderea VW nu a putut oferi o garanție completă și clară pentru problemele care ar putea apărea după efectuarea reparației.
Věra Jourová, comisarul european pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a adăugat: „Am depus toate eforturile pentru a determina întreprinderea VW să aibă o atitudine mai proactivă față de consumatorii din UE care sunt afectați de scandalul Dieselgate. VW a respectat planul de acțiune pe care s-a angajat să îl ducă la îndeplinire, însă eforturile sale s-au limitat la acesta. Acest fapt reamintește, încă o dată, că în UE este nevoie de norme mai stricte privind căile de atac individuale, inclusiv de acțiuni colective.”
Informație preluată de la Reprezentanța Comisiei Europene în România.
Pentru știrea completă, vă rugăm accesați Reprezentanța Comisiei Europene în România.