Dezbaterea „Turismul si avantajele competitive teritoriale”/ Campania „Regiunea mea in Europa” –
În perioada aprilie – iulie 2015, Centrul Europe Direct Nord-Est, cu sprijinul structurii gazdă, Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, organizează campania ”Regiunea mea în Europa”, dedicată organizațiilor relevante în domeniul turismului, care activează în Regiunea Nord-Est.
Campania își propune acțiuni de dezvoltare a capacității administrative prin sesiuni de instruire și networking a autorităților publice locale, operatorilor din industria turistică (asociații de sprijin și promovare turistică, agenții de turism, unități de cazare și servicii turistice), organizatori de evenimente culturale. Evenimentele cuprinse în această campanie vizează pe de o parte crearea unui Grup de Reflecție Regional în Turism care, prin intermediul acestor acțiuni, să beneficieze de un cadru adecvat de dezbatere privind viitorul turismului la nivelul regiunii Nord-Est, dar și la nivel județean.
Prezentările cuprinse în evenimente, dar și temele de dezbatere se referă la instrumente de planificare strategică, politici de dezvoltare a turismului și de produs turistic, construcția de parteneriate strategice trans-sectoriale, marketing al teritoriului și marketing mix; branding și rebranding turistic.
În cadrul fiecărui eveniment un accent deosebit se va acorda sesiunilor de lucru interactiv și exercițiilor de grup prin organizarea unor ateliere de lucru la care, reprezentanții actorilor relevanți din domeniul turistic vor fi invitați să identifice împreună atuurile, soluțiile și pașii de urmat pentru o promovare integrată a turismului la nivelul fiecărui județ, dar și la nivelul regiunii Nord-Est.
Primul eveniment din cadrul acestei campanii, intitulat “Turismul și Avantajele competitive teritoriale”, a avut loc în data de 17 Aprilie 2015, la Piatra Neamț, și a avut în vedere crearea unui Grup de Reflecție pentru Promovarea Turismului Regional.
Evenimentul s-a bucurat de prezența a 33 de participanți, reprezentanți ai administrației publice locale, mediului privat și al organizațiilor non-guvernamentale din domeniul turismului, din Regiunea Nord-Est.
Acțiunea a cuprins două secțiuni: o parte de prezentări pe teme de interes pentru turismul regional (specializarea inteligentă, exemple de bună practică în identificarea și utilizarea avantajelor competitive, exemplu de rebranding, forme de asociere în vederea dezvoltării turismului) și o parte de dezbateri între participanții la eveniment care au urmărit identificarea principalelor valori specifice acestei regiuni și schițarea unor direcții generale de urmat în cadrul dezvoltării unei politici generale de promovare în turismul regional.