Evenimente

Regiunea mea in Europa – Eveniment II „Smart Cities in Europe”

A doua întâlnire a campaniei organizate de Centrul Europe Direct Nord-Est împreună cu Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, Regiunea mea în Europa, a avut loc joi, 18 iunie 2015, când Grupul Regional de Reflectie in Turism, grup creat la primul eveniment al campaniei, şi-a început activitatea.

Discuţiile pe tema dezvoltării turismului, industriilor şi economiei sociale conexe acestui sector din regiunea de Nord-Est au început prin identificarea elementelor turistice cere constituie baza dezvoltării turismului local cu specific moldovenesc, tradiţiile şi sectorul culinar, relieful şi istoria, toate unice la nivel european şi mondial.

La iniţiativa participanţilor (reprezentanţi ai instituţiilor locale ce organizează evenimente cu caracter turistic, asociaţii culturale şi de turism, reprezentanţi ai sistemului hotelier şi alţii), dar şi a organizatorilor, s-au trasat principalele linii directoare ale acestui proiect îndrăzneţ, printre beneficiarii caruia sperăm să se numere atât locuitorii din regiune, cât şi turişti din toată lumea. Primul dintre aceste puncte este găsirea unei denumiri generice, a unui brand, sub egida căruia să se poată crea structura necesară pentru dezvoltarea turismului local.

S-au identificat idei de proiecte care vor fi dezvoltate in parteneriat pentru promovarea regiunii Nord-Est ca destinatie turistica autentica: circuite de sport si aventura, agenda culturala regionala, lansarea unui produs tipic care sa incorporeze elemente de identitate gastronomica si traditii artizanale, proiect de influentare a comportamentului participantilor la evenimente in utilizarea optiunilor de transport sustenabil.

Participanţii la acest eveniment s-au declarant încântaţi de rezultatele lui, solicitând Centrului Europe Direct Nord-Est şi Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Nord-Est multiplicarea numărului de evenimente “Regiunea Mea în Europa” pe perioada 2015-2020.
Următoarea întâlnire va avea loc la Piatra Neamt, vineri, 17 iulie 2015, principala temă de discuţie fiind cea legată de brandul regional şi identificarea unor produse artizanale ce pot constitui vârful de lance al promovării regiunii noastre în Europa.

Articole similare

Butonul înapoi la început