Evenimente

„Școala de afaceri pentru copii” – Vizita de studiu 20 Mai 2016

Modulul de evenimente Școala de afaceri pentru copii – Ediția a IV-a s-a încheiat cu vizita de studiu la Iași, în data de 20 mai 2016, ce a cuprins destinațiile: Palatul Culturii, Expoziția Europeană a Creativității și Inovării EUROINVENT și IDEO – Centrul de Sprijinire si Dezvoltare a Afacerilor. Participanți la această vizită de studiu au fost câștigătorii Târgului de idei de afaceri, 30 de elevi cu vârste cuprinse între 9 și 14 ani, de la trei licee și cinci școli gimnaziale din oraș, însoțiți de cadre didactice coordonatoare. Scopul vizitei a fost un prim contact cu mediul de afaceri real, pentru care antreprenorii aspiranți trebuie să se pregătească, cunoșterea unor exemple elocvente de copii și tineri inventatori și vizitarea unui reper cultural important pentru această regiune.

Prima destinație a excursiei a fost Palatul Culturii, unde tinerii au avut ocazia de a parcurge două muzee importante, Muzeul de Artă și Muzeul de Știință și Tehnică, și au putut admira un edificiu al culturii naționale, recent reabilitat și redeschis publicului.

Următoarea oprire în cadrul vizitei a fost Expoziția Europeană a Creativității și Inovării EUROINVENT, aflată la cea de-a VIII-a ediție și care s-a desfășurat pe parcursul a trei zile (19 -21 mai 2016), în Atrium Palas Mall. Acest eveniment de anvergură internațională a fost organizat de către Forumul Inventatorilor Români, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, Asociația pentru Ecologie și Dezvoltare Durabilă, „Europe Direct” Iași și Universitatea „Al. I. Cuza”, sub egida IFIA – International Federation of Inventors’ Associations și a WIIPA – World Invention Intellectual Property Associations. La eveniment au fost prezentate 560 de invenţii şi teme de cercetare, din 43 de ţări.

În cadrul expoziției, tinerii de la Școala de afaceri pentru copii au fost în mod special atrași de standul din Vietnam, al tinerilor inventatori care au expus un sistem de măsurare a calității aerului; standul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, ce a prezentat o structură de rezistență recunoscută pe plan internațional și utilizată în construcții; standul cu monoposturi create de către studenții de la Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” Iași, ce a primit în cadrul EUROINVENT premiul de popularitate.

Vizita de studiu s-a încheiat la IDEO – Centrul de Sprijinire si Dezvoltare a Afacerilor, unde micii antreprenori au avut ocazia de a sta de vorbă cu reprezentanții KPMG, companie americană de consultanță și audit, prezentă în România din anii `90 și un puternic angajator pe piața românească a locurilor de muncă. Tinerii au dialogat și cu doamna Liliana Stroia, marketing manager în cadrul IDEO, despre conceptul inovativ de funcționare al centrului, secretele succesului unei afaceri și tendințele observate în mediul antreprenorial regional.

Cea de-a patra ediție a campaniei Școala de afaceri pentru copii s-a bucurat de aprecierea participanților, elevi și cadre didactice, asigurând bazele pentru continuarea pe viitor a acestui eveniment de tradiție în mediul școlar din Piatra Neamț.

Articole similare

Butonul înapoi la început